ANUNCIO del Ayuntamiento de Montornès del Vallès, sobre aprobación de un reglamento.

Boletines Oficiales - DOGC (Castellà) - Otras, April 18, 2002 (Nbr. 3618)

Administración Local
Permanent Link: http://vlex.com/vid/19297116
Id. vLex: VLEX-19297116

Extract:

ANUNCIO del Ayuntamiento de Montornès del Vallès, sobre aprobación de un reglamento.

ANUNCIO

del Ayuntamiento de Montornès del Vallès, sobre aprobación de un reglamento.

Es fa públic que, en compliment del que disposen els articles 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i 162.2.c i 3 de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya i per a coneixement general que, havent transcorregut el termini d'informació pública de l'acord plenari d'aprovació inicial del Reglament Orgànic Municipal (ROM), publicat en el BOP núm. 44, de data 20 de febrer de 2002 i en el DOGC núm. 3580, de data 21 de febrer 2002, sense que s'hagin presentat reclamacions, al·legacions ni suggeriments, en compliment de l'acord Plenari, l'Ordenança es considera aprovada definitivament, fent-se públic el text íntegre de la mateixa que és del següent tenor literal:

REGLAMENT ORGÀNIC MUNICIPAL

TÍTOL PRELIMINAR

DISPOSICIONS GENERALS

Article 1r.- En l'exercici de la protestat reglamentària i d'autoorganització reconeguda en l'article 4a) de la Llei 7/85 i l'article 8.1.a) de la Llei 8/87, es dicta aquest Reglament orgànic que regularà l'organització i el funcionament de l'Ajuntament i els seus diferents òrgans.

Article 2n.- Els aspectes no previstos en el Reglament es regiran per la Llei del Parlament de Catalunya 8/87 de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i també per la Llei reguladora de bases del règim local i els seus reglaments respectius.

Supletòriament s'aplicaran la normativa estatal i els principis generals del dret, amb especial atenció a les normes de funcionament democràtic.

Article 3r.- La facultat d'interpretar el Reglament correspon, en última instància, al Ple municipal.

Els criteris d'interpretació de les normes que es contenen en aquest Reglament es faran d'acord amb les normes generals contingudes al Codi Civil, en atenció als criteris d'interpretació gramatical i en funció dels objectius que es persegueixin en redactar els preceptes controvertits.

La interpretació haurà de ser sempre en el sentit més favorable als drets de representació política i, en general, als drets constitucionals reconeguts.

El Ple podrà dictar normes de caràcter interpretatiu, per majoria absoluta.

Article 4t.- És objecte del Reglament:

a) Regular el règim organitzatiu de l'Ajuntament.

b) Regular el funcionament dels òrgans municipals.

c) Concretar l'estatut dels regidors, els drets i els deures, i el Registre d'interessos.

d) Promoure i Canalitzar la informació i la participació ciutadanes.

Article 5è.-

1) El català és la llengua pròpia de l'Ajuntament de Montornès del Vallès. Tota la documentació municipal es redactarà en català.

2) Tots els ciutadans tenen dret a escollir la llengua oficial a Catalunya amb què es relacionen amb l'Ajuntament. Si així ho manifesten expressament en cada cas, es lliuraran les resolucions i qualsevol altra documentació, també en llengua castellana.

3) La documentació que hagi de tenir efectes fora de Catalunya, o d'una comunitat autònoma, on el català no sigui llengua cooficial, es redactarà també en llengua castellana. Si és adreçada a organismes de la Unió Europea, en qualsevol de les seves llengües oficials. En cas de discrepàncies d'interpretació, prevaldrà el redactat en català.

TÍTOL PRIMER

L'ORGANITZACIÓ MUNICIPAL

CAPITOL I - Els òrgans municipals.

Article 6è.-

1) L'organització municipal està composta per:

a) El Ple

b) L'alcalde/essa

c) Els tinents d'alcalde

d) La Comissió de Govern

e) Les Comissions Informatives

f) La Comissió Especial de Comptes

2) L'organització municipal es podrà completar amb:

a) La junta de portaveus

b) Els/les regidors/es delegats

c) Els consells locals sectorials

d) Els òrgans de govern dels organis...

see the complete text now
If you are already a vLex customer, Access Here

Sponsored Ads:


Other documents:
el barca pierde en liubliana y debera jugar el desempate | Una ejecucion a garrote injusta | Case of Audiencia Provincial Las Palmas Seccion 3 n 53/2007 of February 13 2007 | información pública en expediente de licencia ambiental | las películas | NNOTIFICACION de la resolución del expediente de sanción SG-24680-O-98. | ANUNCIO de adjudicacion de la homologacion de aparatos y programas informaticos, exp. 9/97... | Conformement al que disposen els arts. 59.4 i 61 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de regim juridic de les administracions p... | Case of Tribunal Supremo - Sala Primera, de lo Civil nº 982/2006, of October 02, 2006 | RESOLUCIÓN de 21 de enero de 2008 del Rector de la Universidad de Valladolid por l... | tranquilo, aqui no pasa nada